• Място на свободен дух и модерни решения

СИП Електронни медии

И тази година по традиция ученици и учители от СОУ „Свети Климент Охридски” пътувахме заедно в чужбина през пролетната ваканция. След като на първи май рано-рано сутринта се настанихме в автобуса (нашият малък дом, както го наричаше екскурзоводът), се отправихме към границата по посока Белград-Будапеща. Вечерта, малко изморени, но и развълнувани от пътуването, пристигнахме в Будапеща.

На другия ден, отпочинали и свежи, бяхме готови за разходка из града и запознаване със забележителностите му. След панорамната обиколка посетихме Рибарските кули, от които се открива невероятна гледка към целия град и особено към Парламента – една от най-красивите сгради в Европа. Отидохме и до хълма Гелерт, който също ни предлагаше неописуема гледка – пред нас се открояваха Буда, Обуда и Пеща, трите града, съставящи днешната унгарска столица. Имахме свободно време, през което се разхождахме по пешеходната им улица, където многобройните заведения бяха изкарали по един свой човек, който да примамва клиенти.

Разходката с кораб по Дунава следобед беше кулминацията на деня. След като изпихме шампанското си и хапнахме малко торта, се насладихме на едночасовото пътуване, по време на което разгледахме много сгради и архитектурни паметници, опознавайки още по-добре облика и духа на Будапеща. Тръгвайки си с приятни спомени и емоции, се отправихме към втората си цел – Виена.
Неусетно, след няколко часа, бяхме в града, където валс се пише с главно „в”. Прекараните два дена във Виена бяха изпълнени с изключително много емоции и преживявания. Разгледахме дворци и музеи, разхождахме се по широките и чисти улици на града, забавлявахме се и се почувствахме европейци. Потопихме се в атмосферата на този град, излъчващ аристократизъм и класа.

Въпреки непрекъснатия поток от хора по  Марияхилферщрасе (търговската улица) човек не се уморява от тази динамика на града, а напротив – чувства се доста добре. Можеш да убиеш доста време по магазините, ако шопингът ти допада (цените са доста приемливи, в някои магазини дори са по-ниски от тези в България), или да изпиеш едно кафе в центъра на Виена, както направих аз.

Разхождайки се и по другите улици на Виена, ще забележите колко зеленина има навсякъде. По-късно ни казаха, че половината територия на града е съставена от зелени площи. Убедихме се в това, докато се возихме на виенското колело в Пратера.

Освен увеселителния парк, посетихме много други забележителности, като най-впечатляващи и запомнящи са: дворецът Шьонбрун, Хофбург, катедралата „Св. Стефан”, Операта, дворецът Белведере и  Хундертвасерхаус. Вярвам, че всеки от нас е научил нещо ново, видял е нещо, което наистина му е харесало, и се е върнал по-обогатен.

Несъмнено всички сме отнесли много приятни спомени и емоции, уникални мигове, които сме преживели по време на своето пътуване… И несъмнено всички си мечтаем отново да посетим тези красиви европейски столици!

Стойчо Младенов, 11.в
СИП Електронни медии
Снимки - авторът

Учебни ресурси в електронен вид

Националният образователен портал предоставя достъп до учебни ресурси в електронен вид. Той е част от така нареченото Е-обучение.
ТУК можете да намерите всички курсове, които предлага този БЕЗПЛАТЕН портал (по всички предмети).